Інформатизація освіти в Україні – один з найважливіших механізмів, що
зачіпає основні напрямки модернізації освітньої системи. Основною тенденцією інформатизації
шкільної освіти є розвиток інноваційних освітніх процесів на основі
використання ІКТ дистанційних форм навчання, та дистанційних форм підтримки
традиційного навчання, заснованих на Інтернет-технологіях. Велика роль надається
методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам.
Ключовою фігурою, що безпосередньо впливає на якість дистанційного
навчання, являється викладач. Викладачі дистанційного навчання повинні не
тільки добре знатися у предметі навчання, але й володіти необхідними навичками
організації навчальної діяльності в умовах сучасного високотехнологічного
освітнього середовища.Педагогів-тьюторів потрібно ретельно готувати до початку
проведення дистанційного навчального процесу. Відтак актуальність даного навчального курсу визначається
необхідністю підвищення ефективності навчального процесу в умовах інтенсивного
технологічного зростання.
Мета навчального курсу. Даний курс дає змогу педагогам (освітянам) оволодіти необхідними
знаннями,навичками, вміннями та розвинути професійну компетенцію в рамках
дистанційного навчального процесу, а також детально розкриває тонкощі роботи
викладача в навчальному середовищі, що організоване з використанням
дистанційних технологій навчання.
Завдання навчального курсу.
Оволодіти необхідними
знаннями та вміннями у наступних питаннях:
- теоретичні та методичні засади дистанційного навчання;
- спеціалізовані програмно-технічні засоби організації
дистанційного навчання;
- ознайомлення з
методикою дистанційного спілкування та навчання, особливостями організації
навчального процесу при дистанційному або комбінованому навчанні, методикою і
технологіями використання соціальних сервісів в організації навчального процесу;
- створення
навчально-методичного забезпечення для проведення занять з використанням
соціальних сервісів;
- ознайомлення з
принципами організації занять з використанням соціальних сервісів мережі
Інтернет;
- вимоги до інформаційних та навчальних ресурсів;
- особливості організації дистанційного навчального процесу
школярів;
- особливості діяльності тьютора як представника нової
категорії викладачів, працюючих в умовах дистанційного навчання;
- розвиток професійної компетентності тьютора, основи
становлення, удосконалення і розвитку навичок тьюторської діяльності в умовах
шкільної освіти;
- якість та ефективність роботи тьютора в системі
дистанційного навчання.
Практична значущість: у результаті опанування курсу
слухачі не тільки володітимуть запасом
знань з теорії та практики реалізації дистанційного навчального процесу,
а й зможуть використовувати ці знання в практиці професійного становлення та самоосвіті.
Програмою передбачено
проведення занять за змішаною очно-дистанційною формою.
Основними видами занять
визначено:
- лекційні заняття в очній і дистанційній формі;
- практичні заняття в очній і дистанційній формі;
- тестовий контроль в дистанційній формі;
- самостійна науково-пошукова робота;
- розробка дистанційного
курсу за обраним напрямом;
- захист розробленого курсу.
Немає коментарів:
Дописати коментар